Assoz. Prof. Dr. Marko Lüftenegger, Privatdoz.

Portraitfoto von Marko Lüftenegger

Universitaetsstrasse 7 (NIG)

1010 Vienna, Austria

 

+43-1-4277-60030

marko.lueftenegger[at]univie.ac.at


Research focus

  • Motivational development and promotion in education
  • Class (target) structures
  • Evaluation of measures in the context of education, health and transport
  • Burn out among teachers

Scientific profile

Link to the Curriculum Vitae.


Publications

Spiel, C., Schober, B., Finsterwald, M., Lüftenegger, M., Wagner, P., & Reimann, R. (2011). Bildungspsychologie: Konzeption und Potential. In E. Witte, & J. Doll (Eds.), Sozialpsychologie, Sozialisation und Schule (pp. 53-76). Unknown publisher.

Spiel, C., Lüftenegger, M., Wagner, P., Schober, B., & Finsterwald, M. (2011). Förderung von Lebenslangem Lernen – eine Aufgabe der Schule. In O. Zlatkin-Troitschanskaia (Ed.), Stationen Empirischer Bildungsforschung: Traditionslinien und Perspektiven (1. Auflage ed., pp. 305-319). Verlag für Sozialwissenschaften.

Lüftenegger, M., Schober, B., Finsterwald, M., Wagner, P., & Spiel, C. (2011). Wahrgenommene Autonomie und Feedback im Unterricht als Determinanten von Motivation und Leistung in der Schule. In M. Dresel, & L. Lämmle (Eds.), Motivation, Selbstregulation und Leistungsexzellenz (pp. 199-217). LIT Verlag.

Lüftenegger, M., Schober, B., Finsterwald, M., Wagner, P., & Spiel, C. (2010). Changes in Pupils' Competencies for Lifelong Learning: The Impact of Autonomy in the Classroom. In Program of the 12th International Conference on Motivation (EARLI − SIG 8)

Lüftenegger, M., Schober, B., Finsterwald, M., Wagner, P., & Spiel, C. (2010). "Multi−method" Evaluation am Beispiel des Lehrkräftetrainingsprogramms TALK. In Tagungsprogramm der 74. Tagung der Arbeitsgemeinschaft für empirische pädagogische Forschung (AEPF)