Assoz. Prof. Dr. Marko Lüftenegger, Privatdoz.
Assoz. Prof. Dr. Marko Lüftenegger, Privatdoz.
Universitaetsstrasse 7 (NIG)
1010 Vienna, Austria
+43-1-4277-60030
marko.lueftenegger[at]univie.ac.at
Research focus
- Motivational development and promotion in education
- Class (target) structures
- Evaluation of measures in the context of education, health and transport
- Burn out among teachers
Scientific profile
Link to the Curriculum Vitae.
Publications
Showing entries 61 - 65 out of 113
Kollmayer, M., Pfaffel, A., Schultes, M.-T., Lüftenegger, M., Finsterwald, M., Popper, V., Jöstl, G., Spiel, C., & Schober, B. (2019). REFLECT – ein Interventionsprogramm zum Aufbau von Lehrkräftekompetenzen für Reflexive Koedukation. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 51(2), 110–122. https://doi.org/10.1026/0049-8637/a000210
Lüftenegger, M., Bardach, L., Bergsmann, E. M., Schober, B., & Spiel, C. (2019). A citizen science approach to measuring students’ achievement goals. International Journal of Educational Research, 95, 36-51. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2019.03.003
Lüftenegger, M., Schober, B., & Spiel, C. (2019). Evaluation und Qualitätssicherung. In D. Urhahne, M. Dresel, & F. Fischer (Eds.), Psychologie für den Lehrberuf (pp. 517-532). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-55754-9_26
Schober, B., Schultes, M.-T., Kollmayer, M., & Lüftenegger, M. (2019). Implementierung von Reformen im Bildungsbereich. In S. Breit, F. Eder, K. Krainer, C. Schreiner, A. Seel, & C. Spiel (Eds.), Nationaler Bildungsbericht Österreich 2018: Band 2: Fokussierte Analysen und Zukunftsperspektiven für das Bildungswesen (pp. 455-483). Leykam Buchverlag. https://doi.org/10.17888/nbb2018-2-11
Lüftenegger, M., Ning, C., Klug, J., & Spiel, C. (2019). Berufsbezogene Risikomuster im Lehrerberuf. https://osf.io/p24q8
Showing entries 61 - 65 out of 113