Assoz. Prof. Dr. Marko Lüftenegger, Privatdoz.
Assoz. Prof. Dr. Marko Lüftenegger, Privatdoz.
Universitaetsstrasse 7 (NIG)
1010 Vienna, Austria
+43-1-4277-60030
marko.lueftenegger[at]univie.ac.at
Research focus
- Motivational development and promotion in education
- Class (target) structures
- Evaluation of measures in the context of education, health and transport
- Burn out among teachers
Scientific profile
Link to the Curriculum Vitae.
Publications
Showing entries 26 - 30 out of 113
Schützhofer, B., Rauch, J., Söllner, M., Krammer-Kritzer, B., Soukup, B., Panian, T., & Lüftenegger, M. (2023). Vom Wissen zum Verstehen zum Anwenden? – Implikationen für die sichere Straßenverkehrsteilnahme von Kindern. Zeitschrift für Verkehrssicherheit, 2023(2), 86-95. https://doi.org/10.53184/ZVS2-2023-6
Holzer, J., Sessig, E., & Lüftenegger, M. (2023). When educator-learner perceptions of instruction diverge: teachers’ perspectives. Educational Research, 65(1), 99-120. https://doi.org/10.1080/00131881.2022.2116348
Pelikan, E., Lüftenegger, M., Fassl, F., Holzer, J., Korlat Ikanovic, S., Mayerhofer, M., Schober, B., & Spiel, C. (2022). Lernen während der Pandemie – Erfahrungen und Implikationen. Psychologie in Österreich, 42(4-5), 373-381.
Rinas, R., Pelikan, E., Finsterwald, M., Eckerlein, N., Schober, B., Lüftenegger, M., & Dresel, M. (2022, Oct). Selbstreguliertes Lernen im Studium: Ein Leitfaden für die Studienberatung. Universität Augsburg. https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bvb:384-opus4-984008
Pelikan, E., Finsterwald, M., Dresel, M., Raven, R., Schober, B., & Lüftenegger, M. (2022). Selbstreguliertes Lernen und Metakognition in der Erwachsenenbildung: Theoretische Grundlagen und praktische Anwendung. Psychologie in Österreich, 3, 264-272.
Showing entries 26 - 30 out of 113