Assoz. Prof. Dr. Marko Lüftenegger, Privatdoz.
Assoz. Prof. Dr. Marko Lüftenegger, Privatdoz.
Universitaetsstrasse 7 (NIG)
1010 Vienna, Austria
+43-1-4277-60030
marko.lueftenegger[at]univie.ac.at
Research focus
- Motivational development and promotion in education
- Class (target) structures
- Evaluation of measures in the context of education, health and transport
- Burn out among teachers
Scientific profile
Link to the Curriculum Vitae.
Publications
Showing entries 66 - 70 out of 114
Lüftenegger, M., Ning, C., Klug, J., & Spiel, C. (2019). Berufsbezogene Risikomuster im Lehrerberuf. https://osf.io/p24q8
Spiel, C., Lüftenegger, M., Schober, B., & Finsterwald, M. (2019). Lebenslang erfolgreich lernen - die LehrerInnen legen den Grundstein. In B. Kracke, & P. Noack (Eds.), Handbuch Entwicklungs- und Erziehungspsychologie (pp. 335-350). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-642-53968-8_15
Bardach, L., & Lüftenegger, M. (2019). Lernzielstrukuren als adaptive Klassenumwelten. Stimmen Lehrkräfte und Schüler/innen in ihrer Wahrnehmung überein? Begabt & Exzellent: Zeitschrift für Begabtenförderung und Begabungsforschung, 48(2), 43-47.
Vogel, S., Kollmayer, M., Schober, B., & Lüftenegger, M. (2019). Soziale Repräsentationen von „Hochbegabung“ und „besonderer Begabung“ bei österreichischen Lehramtsstudierenden. Erziehung und Unterricht, 169(1-2), 65-74.
Bardach, L., Yanagida, T., Schober, B., & Lüftenegger, M. (2018). Within-class consensus on classroom goal structures - Relations to achievement and achievement goals in mathematics and language classes. Learning and Individual Differences, 67, 78-90. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2018.07.002
Showing entries 66 - 70 out of 114